11.10.2015 – II Jesienny Rajd Rowerowy „Kętrzyn i okolice” – 45 km

W dniu 11.10.2015 r. odbył się rajd rowerowy „II Jesienny Rajd Rowerowy „Kętrzyn i okolice”. To dziesiąty rajd rowerowy w tym roku, zorganizowany dla członków Naszego Klubu i sympatyków turystyki rowerowej. Warunki atmosferyczne tego raju były wyjątkowe jak na tę porę roku: 4 stopnie ciepła w chwili wyjazdu, 7 stopni po powrocie. Lekki ale chłodny wiatr.

znaczek_rajd_2jesienny

Trasa rajdu wyglądała następująco:

Wyjazd uczestników nastąpił około godziny 10.20, tradycyjnie spod Kompleksu Rekreacyjno-Sportowego „Kętrzynianka”.
Na starcie zgłosiło się 7 uczestników.

Po omówieniu kilku spraw klubowych oraz zasad bezpieczeństwa ruszyliśmy w kierunku miejscowości Winda. Po dotarciu do Windy skręciliśmy w prawo w kierunku miejscowości Jankowice i w tej miejscowości pojechaliśmy drogę szutrową, gdzie po 300 metrach zrobiliśmy sobie przerwę na lekki posiłek z gorącą herbatą. Po krótkiej przerwie ruszyliśmy dalej “szutrówką”, a następnie drogą brukową do miejscowości Szczeciniak, skąd drogę asfaltową ruszyliśmy do Solanki. Z Solanki jechaliśmy dalej do miejscowości Mażany, Parcz, Gierłoż. W Gierłoży pojechaliśmy drogą leśną na plażę przy “Księżycowym Dworku”, gdzie przy gorącej herbacie mogliśmy podziwiać kąpieli w jeziorze czwórki śmiałków z klubu “Kętrzyńskich Morsów”.

Dalej trasa prowadziła przez Czerniki i Karolewo do mety przy kętrzyńskim jeziorku.

Członkowie PTTK uzyskali 10 pkt. na odznakę KOT (Kolarska Odznaka Turystyczna) oraz “wklejkę” do książeczki wycieczek kolarskich PTTK.