22.08.2015 Rajd Giżycko – 70 km

W dniu 22.08.2015 r. odbył się rajd rowerowy „Rajd Giżycko 2015”. To siódmy rajd rowerowy w tym roku, zorganizowany dla członków Naszego Klubu i sympatyków turystyki rowerowej. Warunki do jazdy rowerowej do Giżycka były idealne.

znaczek_gizyckoTrasa rajdu wyglądała następująco:

Wyjazd uczestników nastąpił około godziny 9.00, tradycyjnie spod Kompleksu Rekreacyjno-Sportowego „Kętrzynianka”.

Na starcie zgłosiło się 11 uczestników. Miłym akcentem na początku spotkania było wręczenie przez Prezesa Klubu nowo zdobytych odznak Turystyki Kolarskiej: Kolarską Odznakę Turystyczna w stopniu złotym zdobyła Leokadia, Kolarską Odznakę Pielgrzyma w stopniu brązowym zdobyła Ela Ś., a Kolarską Odznakę Pielgrzyma w stopniu srebrnym zdobyli Leokadia i Grzegorz.

Po omówieniu kilku spraw klubowych oraz zasad bezpieczeństwa ruszyliśmy w kierunku miejscowości Giżycko. Po dotarciu do Giżycka, rozpoczęliśmy zdobywanie odznaki krajoznawczej PTTK “Miłośnik Giżycka”, czyli odwiedzaliśmy miejsca przewidziane w regulaminie zdobywania odznaki.

Był też czas na indywidualne zwiedzanie miasta i posiłek. Po posileniu się ruszyliśmy dalej w kierunku miejscowości Wilkasy jadąc ścieżką rowerową od Giżycka. W Wilkasach skręciliśmy do miejscowości Wronka, gdzie tuż za nią jechaliśmy dalej drogą szutrową do Sterławek Małych. W Sterławkach Wielkich zrobiliśmy krótki odpoczynek, gdzie Ania zaprezentowała nam swoją poetycką kronikę opisując ostatni klubowy rajd do Mrągowa.

Ze Sterławek Wielkich pojechaliśmy drogą asfaltową do Kętrzyna pokonując łącznie 70 km.

Członkowie PTTK uzyskali 10 pkt. na odznakę KOT (Kolarska Odznaka Turystyczna) oraz “wklejkę” do książeczki wycieczek kolarskich PTTK.