17-19.05.2013 – Zlot Forum Rowerowego – Podrozerowerowe.info – 242 km

Zlot Forum Rowerowego Podrozerowerowe.info, było w moim kalendarzu na miesiąc maj 2013 – priorytetem. W roku 2013, miejsce Zlotu zostało wybrane na Mazurach w przepięknej okolicy Puszczy Boreckiej w miejscowości Łękuk Mały.

Folwark ŁĘKUK

Na ubiegłoroczny Zlot nie dałem rady wyjechać, czego bardzo żałowałem, a że w tym roku, do miejsca Zlotu od miejsca mojego zamieszkania było bardzo blisko, więc zrobiłem wszystko aby się tam wybrać.

Skontaktowałem się z “Olo” – kierownikiem jednej z grup dojazdowych i uzgodniłem szczegóły co, gdzie i kiedy, aby do nich dołączyć.

W piątek rano pojechałem do miejscowości Pilec, gdzie kolega Waldemar z forum podejmował na nocleg grupę dojazdową. Po dotarciu przywitałem się ze wszystkimi i po krótkiej chwili ruszyliśmy do celu naszej trasy, czyli miejscowości Łękuk Mały. Droga wiodła przez miasteczka i wsie położone na uboczu od głównych dróg przez co jazda była ciekawsza, bezpieczniejsza i spokojniejsza.

Po dotarciu do celu w Folwarku Łękuk Mały organizatorzy Zlotu przywitali Nas bardzo serdecznie i wskazali miejsce gdzie można rozbić namioty. W Folwarku było wszystko czego potrzebował strudzony podróżnik: łazienka, prysznice, miejsce do grilowania, miejsce na ognisko, jezioro, plaża, pomost, ruska bania, itp. Naprawdę polecam to miejsce. Później wieczorem było ognisko, gitara i śpiew. Do późnych godzin nocnych docierali pojedynczo i w grupach kolejni forumowicze.

Trasa: dzień 1: Kętrzyn – Łękuk Mały. Całość 109 km.

Kolejny dzień Zlotu był zaplanowany na przejazd trzech tras z miejscowymi przewodnikami. Trasy były trzy, do wyboru w zależności od ilości kilometrów (25, 43, 48) oraz “stopnia trudności”. Ja wybrałem trasę nr 3 i poniżej mapka z przejechaną trasą. Po powrocie był czas na rozmowy, rozmowy, rozmowy o rowerach i o wszystkim ale szczególnie o rowerach i wycieczkach i podróżach na rowerach.

Trasa: dzień 2: Łękuk Mały – Łękuk Mały. Całość 43 km.

Ostatni dzień to już dzień pakowania i pożegnania ze Zlotem. Od wczesnych godzin rannych forumowicze składali swoje namioty i pakowali sakwy aby po krótkich i serdecznych pożegnaniach ruszyć w drogę powrotną do swoich domów lub wcześniej dalszą zaplanowaną trasę.

Ja umówiłem się z forumowiczem “Chesteroni”, że pojadę razem z nim trasą przez Kruklanki, Pozezdrze (bunkier Himmlera), Węgorzewo, Leśniewo (Śluza Leśniewo Górne na Kanale Mazurskim) i Srokowo (Wieża Bismarcka). W Kruklankach spotkaliśmy również trzech forumowiczów ze Śląska, którzy wcześniej przed nami wyjechali z Łękuku i jechali dzisiaj do Fromborka. Po dotarciu do Srokowa, pożegnałem się z “Chesteroni”, który pojechał dalej w kierunku Bartoszyce – Ostróda. Ja w Srokowie skręciłem na drogę do Kętrzyna i wróciłem do domu.

Trasa: dzień 3: Łękuk Mały – Kętrzyn. Całość 90 km.

Pierwszy zlot zaliczony i bardzo się cieszę, że mogłem Was Forumowiczów poznać. Żałuję, że nie udało mi się ze Wszystkimi porozmawiać. Dziękuję, za dobre rady, za opinie dotyczące sprzętu rowerowego i turystycznego, za Wasze opowieści. Wierzę, że na kolejny(e) Zlot(y) uda mi się również dotrzeć.

A póki co mam nadzieję, że kogoś z Was spotkam gdzieś w trasie i …